Kategorija: Straipsniai

Kaip sugalvoti imones pavadinimą?

Kaip sugalvoti pavadinimą?

 

Kuriant naują verslą, ar norėdami pristatyti savo produktą ar paslaugą dažnai susiduriate su problema, kaip pasirinkti rinkai tinkamą įmonės/verslo pavadinimą? Tai sudėtingas procesas ir skaudi klaida, jeigu pavadinimas išsirenkamas netinkamai.

 

Rašytiniuose šaltiniuose, marketingo pradžiamoksliuose visur akcentuojamas prekės ženklas bei jo nauda. Tai yra kaip vizitinė kortelė, jis turi būti susijęs su Jūsų veiklos pobūdžiu, jog nereikėtų sugaišti daug laiko aiškinant žmonėms jo reikšmę, o jeigu tai nesusiję su teikiamomis prekėmis ar paslaugomis netgi gali sugluminti vartotoją.

Kaip pvz noriu pateikti, startuojate su nauja kebabine, planuojate plėtra tačiau visos įdomios variacijos užimtos, tiek patentai tiek domenas.

Tačiau itmarket.lt tinklapyje galite rasti prekės ženklui skirtų domenų kaip KEBABAS.LT .

Lengvas pavadinimas, puikiai akcentuojantis kebabine ar greitą maistą

 

Pridėtine vertė kuriama kaip lengvai įsimenamas adresas, neformalioje aplinkoje gali būti minimas varom į  kebabą.

 

Pavadinimų tipai ir dažniausios daromos klaidos

Vardo ar pavardės variacijos įmonėje

Kuomet renkamas domenas yra pavardė, arba vardaspavarde.lt domenas. Dažniausiai kiek matau yra naudojamas turto brokeriu, arba fotografų bei renginių vedėjų. Jeigu žmogus nėra žinomas, vartoti tokius pavadinimus ar domeno vardus nepatartina. Kas kita jei tai yra „Rimanto Kaukėno“ , tai yra gerai žinomas sportininkas visuomenės veikėjas yra pridetinė vertė, jeigu toks nesate – mūsų patarimas geriau rinktis paprastesnį tikslinį domeną, kaip www.TurtoBrokeris.lt , iškarto aišku kaip save pozicionuojate, nereikės milžinišku reklamos biudžetų, priedo būsite unikalūs turėdami premium ( aukščiausios rūšies domeno vardą)

 

Kitas pavadinimu tipas yra santrumpos:

 

Tokios santraupos kaip „RDE“ , „LG“ ar „HP“

Skamba labai gerai, tačiau reiktų nepamiršti, kad šioms kompanijoms yra jau daug metų, taip pat galime pabrėžti, kad jų marketinginiai biudžetai yra labai dideli ir jie gali sau tai leisti. Aišku viskas priklauso nuo Jūsų finansinių galimybių ir laiko.

PVZ Pavadinimas „MRL“ (Mariaus Rolando ir Lauryno įmonė) apie save nieko nepasako.

 

Kitas tipas Geografiniai vietovių pavadinimai

 

Tokio tipo pavadinimai dažnai nėra labai originalūs, tokių yra daug ir sunkiai išsiskiria iš konkurentų. Kaip pvz galime paimti „Užupio picerija“ , kadangi užupyje yra daug picerijų, jas galima sumaišyti, tad koks tikslas investuoti į prekės ženklą? „Gedimino 9“ yra nurodęs, kad kažkas yra įsikūrę šiuo adresu, bet neaišku kas ir kaip, todėl reikia papildomų resursų populiarinti šį trumpinį, jog prie jo priprastu rinka.

Tokiu atveju gali pagelbėti itmarket kolektyvas pasiūlydami anglišką frazę, kuri reprezentuoja greitą maistą ( picas burgeriai, kebabai ir t.t.) www.FastFood.lt už prieinamą kainą. Juolab Lietuvoje nuolat didėjant užsieniečių gyventojų skaičiui ir vis dažniau naudojamų anglicizmų mūsų kalboje, tai turi puikų potencialą.

Veiklą aprašomieji pavadinimai

Puikus pvz yra snaige, kuri gamina šaldytuvus.

Domenas puikiai atspindi ilgametę kompaniją, pasirinktas puikus kompanijos vardas manau stipriai įtakojo pačią įmonės sekmę. Tokius domenus ir įmonės pavadinimus rekomenduojame rinktis ir mes.

Paprasti bet unikalūs pavadinimai kurių turime begale parduodamų domenų srityje puikiai reprezentuoja Jūsų veiklą. Pvz imkime užsiimate vilkikų nuoma, ar pardavimu, ar kitomis paslaugomis, galime pasiūlyti domeną www.Vilkikai.lt

Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį kuriant pavadinimą?

 

  • Pavadinime turėtų atsispindėti jūsų įmonės/prekės ženklo charakteris, pasirinkta pozicija.
  • Jeigu nenorite investuoti didelių pinigų į reklamą, siekiate efektyvios komunikacijas, tuomet rinkitės veiklą apibūdinantį, aiškinamąjį pavadinimą.
  • Geriausi aiškinamieji pavadinimai veiklą apibūdina netiesiogiai, asociacijų pagalba.
  • Pavadinimas turėtų būti lengvai tariamas ir rašomas, o taip pat lengvai įsidėmimas.
  • Pavadinimas turėtų būti originalus, išskirti jus iš konkurentų.
  • Pavadinimas turėtų būti ilgalaikis, suderintas su įmonės/prekės ženklo tikslais.
  • Pavadinimas turėtų kelti pozityvias asociacijas jūsų tikslinei auditorijai.
  • Kurkite pavadinimą atsižvelgdami į rinkos poreikius.
  • Galite pagalvoti ir apie tai, kurią poziciją užimsite sąrašuose. Jeigu norite būti pirmi, pavadinimo pradžiai rinkitės pirmąsias abėcėlės raides.
  • Jeigu planuojate bendradarbiauti su užsieniečiais, atsižvelkite į tai ar pavadinimas lengvai išverčiamas į kitas kalbas.
  • Nesirinkite per daug pretenzingo, įmantraus pavadinimo, ypač jeigu jūsų veikla vystoma gana konservatyvioje rinkoje. Tiesus, tikslus ir paprastas pavadinimas veikia efektyviausiai.
  • Nenaudokite pavadinime per daug asmeniškų dalykų. Jums tai gali atrodyti svarbu, tačiau žvelgiant iš šalies šie asmeniški dalykai prarandą savo svarbą.
  • Lietuviškas raides pavadinimuose nelabai patogu naudoti. Vienas dalykas tai, kad kils problemų užsieniečiams, kitas dalykas tai, kad gali kilti nesusipratimų su internetinio puslapio adresu.

Ar galėsite naujai sugalvotą pavadinimą naudoti?

Sugalvojus naują įmonės pavadinimą, visų pirma reikia pasitikrinti ar jis atitinka Simbolinių pavadinimų darymo taisykles, kurias galite rasti šiame puslapyje. Prekinių ženklų pavadinimams šios taisyklės negalioja.

Taip pat svarbu pasitinktinti ar toks pavadinimas dar nėra užregistruotas? Įmonių pavadinimus galite patikrinti Registrų centro puslapyje, prekinių ženklų pavadinimai tikrinami Nacionalinių, Tarptautinių ir Bendrijos prekių ženklų duomenų bazėse, kurių nuorodas galite rasti Patentų biuro puslapyje.

Geras interneto vardas puiki investicija.

Šiai dienai internete bendras registruotų domenų skaičius siekia 342 milijonus. Pirmasis domenas pasaulyje buvo užregistruotas 1985 metais. Kaip suprantame – patys geriausi ir paprasčiausi vardai buvo užregistruoti jau seniausiai. Unikalūs ir skambūs interneto svetainių vardai – aukso vertės.

Pats brangiausias domenas LasVegas.com buvo parduotas 2010 metais. Už jį buvo sumokėta 90 milijonų dolerių.

Investuodami nemažus pinigus į unikalius domenus retai galima pralošti. Kadangi domenai yra riboti ir dviejų tokių pačių domenų būti negali, todėl jo kaina yra linkusi tik didėti. Taip pat turėkime omeny, kad gerų vardų vis mažėja, dėl ko irgi kyla jų kaina.

Jeigu Jūs esate tikrai įsitikinę kuo norite užsiimti ir turite aiškų savo veiklos planą (viziją) – nepagailėkite laiko ir lėšų geram interneto svetainės vardui įsigyti.

Kas yra domenas?

Domenas – tai raidžių, skaičių ir ženklų kombinacija, identifikuojanti internetinę svetainę. Kitaip tariant – tai yra internetinės svetainės adresas ir kartu pavadinimas.

Interneto svetainės vardas – tai pirmas žingsnis. Sekantis – svetainės talpinimo paslaugos. Dažniausiai hostingo kompanijos teikia tas paslaugas kartu. Norint sukurti interneto svetainę – reikia šitų dvejų dalykų. Kitais žodžiais – kur laikysime puslapį ir kaip jį pavadinsime.

Talpinimo paslauga, kaip tokia, reikalinga viena. Tai savotiška dėžė su Jums paskirta vieta. Ten laikysime savo tinklalapį. Domenų gali būti keletas. Kiek norėsite turėti svetainių – tiek Jums reikės domenų.

Kai turime talpinimo planą ir domeną – galime pradėti kurti interneto svetainę ir su ja dirbti. Kelti jos reitingą ir lankomumą. Kuo aukštesnės pozicijos – tuo daugiau klientų. Bet apie tai vėliau. Grįžkime prie pavadinimo.

Domeno vardus mes skirstome į kelias kategorijas. Keyword domain – domenas sudarytas iš raktažodžių ir brand name domain – interneto svetainės vardas kaip prekinis ženklas (brendas).

Keyword domain – domenas iš raktinių žodžių

Kaip tas veikia paaiškinsime naudodami pavyzdį. Jūs teikiate paslaugą, tarkim parduodate batus. Jūsų veiklos logiškiausias pavadinimas bus – batų pardavimas arba prekyba batais. Tas ir yra tie raktažodžiai. Domenas sudarytas iš raktažodžių skambės kaip www.batupardavimas.lt arba www.prekybabatais.lt

Pavadinimas sudarytas iš raktinių žodžių yra labai lengvai įsimenamas ir puikiai draugauja su paieškos sistemomis. Turime nemažai patirties su tokiais vardais ir žinome, kad Google tai tikrai mėgsta…

Brand name domain – domenas prekinis ženklas (pavadinimas)

Dar vadinamas kaip brandable domain arba business domain. Su šitais dalykais situacija sudėtingesnė. Grįžtam prie pavyzdžių. Įsivaizduokime, kad parduodame tuos pačius batus. Batų pardavimo įmonę pavadinam UAB Batuva. Tada domenas skambės kaip www.batuva.lt

Tokie domenai yra trumpi, bet sudėtingai įsimenami. Taip pat tokį vardą sudėtingiau iškelti paieškos sistemose. Tačiau kai vardas reklamuojamas labai ilgai – jis tampa skambiu prekinių ženklu (brendu). Toks vardas – finale skamba unikaliai ir labai stipriai.

Apibendrinus, galima rekomenduoti raktinių žodžių domenus. Skamba paprastai ir aiškiai. Gerai įsimenami ir lengviau iškeliami paieškos sistemose. Tad gerai pagalvokite prieš registruodami tinklalapio vardą, neskubėkite.

Jeigu turite klausimų – skambinkite mums ir mes padėsime Jums išsirinkti ir užregistruoti domeną. Taip pat galime pasiūlyti unikalių variantų. Atsiminkite, geras interneto svetainės vardas – puiki verslo pradžia.

Domeno vardo įdėjos

Kaip pasirinkti domeno vardą: 8 esminiai patarimai

 

Daugelis verslininkų galvodami tinkamiausią vardą savo internetiniam puslapiui neįvertina pačių svarbiausių kriterijų. Paprasčiausiai analizuojamas skambesys, labai dažnai domeno pavadinimu tampa įmonės pavadinimas ir, deja, dažniausiai toks pavadinimas nėra draugiškas SEO. O šiais laikais domeno vardo pasirinkimo ir SEO sąsajos yra labai glaudžios, galima sakyti, kad vienos nuo kitų neatsiejamos.

Norėdami pasirinkti tinkamą domeno vardą, kuris būtų draugiškas SEO, puikiai atspindėtų Jūsų paslaugas ir tarnautų kaip verslo reprezentacijos, skaitmeninio marketingo ženklas – turite įvertinti kelis svarbius niuansus.

1 # DOMENO PAVADINIMAS IŠ RAKTINIŲ ŽODŽIŲ

Tik žinomas verslas gali sau leisti įsigyti domeną, kurio pavadinimas – įmonės pavadinimas. Kitais atvejais domeno pasirinkimas neatsiejamas nuo raktinių žodžių, kurie geriausiai reprezentuoja Jūsų paslaugas. Kaip žinoti, kas tinka geriausiai Jūsų atveju – rekomenduojama raktinių žodžių analizė. Jeigu siūlote paslaugas susijusias su IT ir pardavimais – tinkamas pasirinkimas yra ITMARKET.

2 # SKAMBESIO SVARBA

Nors pavadinime norėtųsi akcentuoti techninius dalykus, tačiau labai svarbus ir tinkamas pavadinimo sąskambis. Venkite pavadinimų, kurie skamba sudėtingai, kuriuos greitai pasakius telefonu norisi pasitikrinti  dėl tam tikrų raidžių. Lygiai taip pat svarbus ne tik aišku domeno, tačiau ir įmonės, produkto, paslaugos pavadinimas.

3 # PAPILDOMI SIMBOLIAI

Kai kuriais atvejais papildomi simboliai domene atrodo žavingai, tačiau tai tikrai nėra praktiška. Žinoma, jeigu visi norimi panašūs domenai yra paimti, pavyzdžiui: “auto pardavimas”, “automobilio pardavimas”, galimas variantas yra “automobilio-pardavimas”, tačiau pirmiausia pabandykite kitas variacijas, kurios būtų paprastesnės. Tikėtina, kad norėdami nukeliauti pas Jus – klientai gali netyčia nueiti iki konkurentų.

4 # DOMENO GALAS

Lietuvoje domeno galas dažniausiai yra .lt. Tai parodo, kad puslapis lietuviškas ir jame, tikėtina, dominuos lietuvių kalba. Tiesa, pasirinkimas kur kas platesnis, galimas ir .com ir .eu, ir visi kiti. Šiuo atveju nėra universalios taisyklės, kuris yra geriausias, tačiau lietuviškam gaminiui, visgi, geriausias pasirinkimas yra .lt.

5 # KONKRETUMAS – LAIMI

Ar tikrai trumpesnis domenas yra geresnis? Na, negalima to garantuoti 100 %, tačiau praktika tokia, kad populiariausios el. parduotuvės dažniausiai renkasi konkrečius domenus ir tuo pačiu pavadinimus. Žinoma, tai nereiškia, kad trumpas pavadinimas garantuoja sėkmę. Tačiau juk sėkmė komponuojama ir daugelio detalių ir viena jų gali būti tinkamas domenas.

6 # ATSARGIAI SU AUTORINĖMIS TEISĖMIS!

Kūrybiški žmonės dažniausiai renkasi ne standartinius, o labai neįprastus pavadinimus. Deja, daugelis mūsų impulsyviai pasirenka tokius pavadinimus, kurie galbūt mums buvo kažkada kažkur girdėti, tačiau nesame tikri kur ir kada. Taigi, patikrinti autoriškumą reikia. Taip pavyks išvengti netyčinio pavadinimo ir, dažnu atveju, nekuklios baudos už autorinių teisių pasisavinimą.

7 # DOMENO UNIKALUMAS

Bet kokio tipo versluose galioja taisyklė, kad svarbu išsiskirti. Taigi, kartais ieškodami Jums labiausiai tinkamo pavadinimo reikėtų išdrįsti būti kitokiems nei daugelis. Vietoje domeno pavadinimo “Domenai”,  “Domenai pigiau” ir panašiai galima sujungti dvi sferas, kurios reprezentuoja Jūsų paslaugas, šiuo atveju, “IT” + “Pardavimai” (market) ir gauname gana unikalų domeno pavadinimą = ITMARKET.

8 # PASINAUDOKITE KITŲ PATIRTIMI

Galiausiai, norėdami džiaugtis puikiai Jūsų paslaugas reprezentuojančiu pavadinimu – negaiškite savo laiko, tačiau pasikliaukite kitų pasiūlymais. Tiesiog užsukite į platformą, kur prekiaujama domenais, ir peržiūrėjus variantus pasirinkite Jums labiausiai tinkamą pavadinimą. Užregistruoti domenai jau dažniausiai atitinka SEO reikalavimus, tad sutaupysite daug laiko ir galėsite jaustis ramūs dėl naudingumo.

Pirmiausia – verslininkas tarnauja įmonės vardui, o tik po daugelio metų įmonės vardas ima tarnauti verslininkui. Taigi veiklą pradėkite nuo domeno, kuris reprezentuoja Jūsų paslaugas. Tik paskui siūlome jį keisti, pagal poreikius, įmonės vardu ar panašiai.