Kategorija: Straipsniai

Domeno vardo įdėjos

Kaip pasirinkti domeno vardą: 8 esminiai patarimai

 

Daugelis verslininkų galvodami tinkamiausią vardą savo internetiniam puslapiui neįvertina pačių svarbiausių kriterijų. Paprasčiausiai analizuojamas skambesys, labai dažnai domeno pavadinimu tampa įmonės pavadinimas ir, deja, dažniausiai toks pavadinimas nėra draugiškas SEO. O šiais laikais domeno vardo pasirinkimo ir SEO sąsajos yra labai glaudžios, galima sakyti, kad vienos nuo kitų neatsiejamos.

Norėdami pasirinkti tinkamą domeno vardą, kuris būtų draugiškas SEO, puikiai atspindėtų Jūsų paslaugas ir tarnautų kaip verslo reprezentacijos, skaitmeninio marketingo ženklas – turite įvertinti kelis svarbius niuansus.

1 # DOMENO PAVADINIMAS IŠ RAKTINIŲ ŽODŽIŲ

Tik žinomas verslas gali sau leisti įsigyti domeną, kurio pavadinimas – įmonės pavadinimas. Kitais atvejais domeno pasirinkimas neatsiejamas nuo raktinių žodžių, kurie geriausiai reprezentuoja Jūsų paslaugas. Kaip žinoti, kas tinka geriausiai Jūsų atveju – rekomenduojama raktinių žodžių analizė. Jeigu siūlote paslaugas susijusias su IT ir pardavimais – tinkamas pasirinkimas yra ITMARKET.

2 # SKAMBESIO SVARBA

Nors pavadinime norėtųsi akcentuoti techninius dalykus, tačiau labai svarbus ir tinkamas pavadinimo sąskambis. Venkite pavadinimų, kurie skamba sudėtingai, kuriuos greitai pasakius telefonu norisi pasitikrinti  dėl tam tikrų raidžių. Lygiai taip pat svarbus ne tik aišku domeno, tačiau ir įmonės, produkto, paslaugos pavadinimas.

3 # PAPILDOMI SIMBOLIAI

Kai kuriais atvejais papildomi simboliai domene atrodo žavingai, tačiau tai tikrai nėra praktiška. Žinoma, jeigu visi norimi panašūs domenai yra paimti, pavyzdžiui: “auto pardavimas”, “automobilio pardavimas”, galimas variantas yra “automobilio-pardavimas”, tačiau pirmiausia pabandykite kitas variacijas, kurios būtų paprastesnės. Tikėtina, kad norėdami nukeliauti pas Jus – klientai gali netyčia nueiti iki konkurentų.

4 # DOMENO GALAS

Lietuvoje domeno galas dažniausiai yra .lt. Tai parodo, kad puslapis lietuviškas ir jame, tikėtina, dominuos lietuvių kalba. Tiesa, pasirinkimas kur kas platesnis, galimas ir .com ir .eu, ir visi kiti. Šiuo atveju nėra universalios taisyklės, kuris yra geriausias, tačiau lietuviškam gaminiui, visgi, geriausias pasirinkimas yra .lt.

5 # KONKRETUMAS – LAIMI

Ar tikrai trumpesnis domenas yra geresnis? Na, negalima to garantuoti 100 %, tačiau praktika tokia, kad populiariausios el. parduotuvės dažniausiai renkasi konkrečius domenus ir tuo pačiu pavadinimus. Žinoma, tai nereiškia, kad trumpas pavadinimas garantuoja sėkmę. Tačiau juk sėkmė komponuojama ir daugelio detalių ir viena jų gali būti tinkamas domenas.

6 # ATSARGIAI SU AUTORINĖMIS TEISĖMIS!

Kūrybiški žmonės dažniausiai renkasi ne standartinius, o labai neįprastus pavadinimus. Deja, daugelis mūsų impulsyviai pasirenka tokius pavadinimus, kurie galbūt mums buvo kažkada kažkur girdėti, tačiau nesame tikri kur ir kada. Taigi, patikrinti autoriškumą reikia. Taip pavyks išvengti netyčinio pavadinimo ir, dažnu atveju, nekuklios baudos už autorinių teisių pasisavinimą.

7 # DOMENO UNIKALUMAS

Bet kokio tipo versluose galioja taisyklė, kad svarbu išsiskirti. Taigi, kartais ieškodami Jums labiausiai tinkamo pavadinimo reikėtų išdrįsti būti kitokiems nei daugelis. Vietoje domeno pavadinimo “Domenai”,  “Domenai pigiau” ir panašiai galima sujungti dvi sferas, kurios reprezentuoja Jūsų paslaugas, šiuo atveju, “IT” + “Pardavimai” (market) ir gauname gana unikalų domeno pavadinimą = ITMARKET.

8 # PASINAUDOKITE KITŲ PATIRTIMI

Galiausiai, norėdami džiaugtis puikiai Jūsų paslaugas reprezentuojančiu pavadinimu – negaiškite savo laiko, tačiau pasikliaukite kitų pasiūlymais. Tiesiog užsukite į platformą, kur prekiaujama domenais, ir peržiūrėjus variantus pasirinkite Jums labiausiai tinkamą pavadinimą. Užregistruoti domenai jau dažniausiai atitinka SEO reikalavimus, tad sutaupysite daug laiko ir galėsite jaustis ramūs dėl naudingumo.

Pirmiausia – verslininkas tarnauja įmonės vardui, o tik po daugelio metų įmonės vardas ima tarnauti verslininkui. Taigi veiklą pradėkite nuo domeno, kuris reprezentuoja Jūsų paslaugas. Tik paskui siūlome jį keisti, pagal poreikius, įmonės vardu ar panašiai.