2024-04-27

ITMARKET.LT

IT IR VERSLO NAUJIENŲ ŽURNALAS

Įmonių steigimas – ko reikia, kad viskas būtų sklandžiai?

6 min read

Kai pasiryžtame kurti verslą, dažnai net nenutuokiame, ko iš tikrųjų reikia, kad idėja virstų sklandžiai veikiančiu verslo dariniu. Apie tai geriausiai gali papasakoti įmonių steigėjai iš buhalterinės apskaitos įmonės, kurie su tuo susiduria kiekvieną dieną.

Ko gi reikia, kad įmonių steigimas būtų sklandus ir paprastas? Kokie iššūkiai laukia?

Pradžiai – 2500 eurų

Įmonės steigimas kainuoja įvairiai, tačiau apie paslaugų kainas dabar nekalbėsime. Pirmiausia reikia turėti 2500 eurų sąskaitoje. Tai yra mažiausias uždarosios akcinės bendrovės įstatinis kapitalas. Akcinės bendrovės įstatinis kapitalas – 10 kartų didesnis – 25 tūkstančiai eurų. Ką daryti, jei tokių pinigų neturite, bet vis tiek reikia įmonės?

Variantai yra du:

  1. Steigti ne UAB, o MB – mažąją bendriją. Mažoji bendrija yra smulkaus verslo formą, kuriai nereikia įstatinio kapitalo, o visą turtą suneša mažosios bendrijos nariai.
  2. Įsigyti jau įsteigtą įmonę. Toks variantas tinka, kai nelabai svarbu, kaip vadinasi įmonė, nes vystysite tam tikrą prekės ženklą. Be to įmonės pavadinimą galima pakeisti vėliau.

Įstatinis kapitalas pervedamas į kaupiamąją banko sąskaitą, o tada kaupiamoji performuojama į atsiskaitomąją ir pinigai gali būti naudojami įmonės reikmėms.

Justicija.eu teikia įmonės steigimo paslaugas – susisiekite.

Registracijos adresas

Įmonės steigimas neįmanomas be registracijos adreso. Tai yra fizinis adresas, kuris nurodomas steigiant įmonę pildomose JAR formose. Idealu, kai įmonės savininkas turi nuosavą nekilnojamą turtą. Tada viskas nesunkiai priregistruojama bute, name ar komerciniame pastate. Keblumų kyla, kai savininkas nuomojasi būstą. Ne visi nuomojamo būsto savininkai pageidauja, kad jų bute ar name būtų registruota ne jiems priklausanti įmonė.

Kaip išsisukti iš tokios situacijos? Paprastai įmonių steigimu užsiimančios bendrovės gali pasiūlyti registracijos adresą už vienkartinį arba periodinį mokestį, kad ir 20 eurų per metus. Dažnai tai yra verslo centras, todėl niekam nekyla jokių klausimų. Registracijos ir korespondencijos adresai gali skirtis.

Elektroninis parašas

Be elektroninio parašo dokumentų tvarkymas labai užtruks, bus ilgas ir neefektyvus. Paprasčiau jį įsigyti iš savo mobiliojo ryšio operatoriaus. Jis kainuoja po 1 eurą kas mėnesį, tad per metus daugiausiai 12 eurų. Tai ypač aktualu, kai įmonės savininkų yra ne vienas ir visi jie gyvena skirtingose vietose. Su el. parašu įmonių steigimas užtrunka vos 0,5-1 valandos( aišku, prieš tai pasiruošus visus dokumentus, o tam gali prireikti 1-2 dienų), tik spėkite vesti sPIN1 ir sPIN2 kodus, kai steigėjai bus paruošę visus dokumentus ir jau juos reikės įkelti į „Registrų centro“ bei VMI savitarnos sistemas.

El. parašas visada pravers ir ateityje, nes kiekvienais metais reikia kažką papildyti minėtose sistemose, o el. bankininkyste prisijungti nepakanka.

Viskas, daugiau nieko turėti nereikia. Visais kitais reikalais pasirūpina jūsų įmonę steigianti bendrovė. Jų darbas yra rezervuoti norimą pavadinimą, suderinti jo taisyklingumą su Valstybine lietuvių kalbos komisija (VLKK), paruošti steigimo sutartį arba steigimo aktą (jei steigėjas yra vienas), akcininkų sprendimus, ir kitus reikalingus dokumentus, kad savininkui reiktų tik pasirašyti el. parašu. Tada viską sukelti į „Registrų centrą“ ir paruošti įmonę veikimui. Jei iš tos pačios įmonės yra samdomos ir buhalterinės apskaitos paslaugos, prisideda dar keletas papildomų dokumentų. Taip vyksta įmonių steigimas.

Justicija.eu teikia įmonės steigimo paslaugas – susisiekite.